Hírek

Élménybeszámoló a bordányi hetedikesek erdélyi kirándulásáról

A Határtalanul program keretében mi: bordányi hetedik osztályosok kirándulni mentünk Erdélybe a tanév végén. Reggel 5 órakor indultunk.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Első állomásunk Nagyszalonta volt, Arany János szülőhelye. Itt megnéztük a Csonka-tornyot. Ezen a helyen Gábor Zalán szavalt egy verset. Ezután Nagyváradra mentünk, ahol megnéztük a templomot, itt Nagy Beáta tartott előadást Szent László király életéről. Kolozsváron Mátyás királyról hallottunk egy előadást szintén Beától és még fagyiztunk is. Végre odaértünk Torockóra, ahol az Ágota vendégházban kaptunk szállást Innen csodálatos látvány nyílt a Székely-kőre. Az ellátás nagyon jó volt, mert finom ételeket szolgáltak fel és a szálláshelyünk is nagyon igényes volt.

Másnap reggeliztünk és útnak eredtünk a Tordai-hasadék felé. A túra nagy részét megtettük, de egy picit eleredt az eső, és jobbnak láttuk visszafordulni. Utunkat egy kutya a kísértre végig, akit elneveztünk Johnnynak. Miután visszaértünk Torockóra, megtekintettük a helyi néprajzi múzeumot, ahol sok érdekes dolgot láttunk: a helyi népviseletről, mesterségekről és szokásokról. Ezt követően szabadon fedezhettük fel a falut, amelynek hagyományos épületei a világörökség részét képezik.

Harmadnapon, útban hazafelé, Déván álltunk meg először. Itt a Kőmíves Kelemen balladájáról tartott előadást Gyuris Vanda, Hődör Zoltán és Sándor Balázs. Következő állomásunk Máriaradna volt. Itt a kegytemplomot tekintettük meg, ahol Kovács Péter olvasott fel egy szép imát. Aradon koszorúztunk, Heintz Petra szavalta el Juhász Gyula: Arad című versét. A domborművön Ocskó Zoltán igazgató úr és Czékus Péter helyezte el a megemlékezés koszorúját. Arad után már egyenes út vezetett hazáig.

Nagyon örültünk annak, hogy az egész osztály eljuthatott Erdélybe. Sokan először láttak hegyeket és ilyen csodálatos tájat. Szívesen fogunk visszaemlékezni az élményekben gazdag szép napokra.