2025. március 3-7.
A Pénz7 alkalmából az elsősökkel a témához kapcsolódó meséket (Bori a bolhapiacon), dalokat (Én elmentem a vásárba…) hallgattunk, néztünk, énekeltünk. Beszélgettünk a pénz történetéről, a pénznemekről, amikről rajzokat is készítettek. Játékpénzzel boltosat játszottunk, amit nagyon élveztek a gyerekek.
Molnárné Bálint Orsolya

A Pénz7 témahéten a 2. osztályosok olyan szöveges feladatokat oldottak meg matematika órán, melyek vásárláshoz, pénzhasználathoz, takarékoskodáshoz kapcsolódtak. Az óra végén boltos játékkal gyakoroltak a játszótéren.
Soósné Kurucz Mária

A Pénz7 témahéten a 3. osztályosokkal játékos feladatlapokat töltöttünk ki. Mesét olvastunk fel, szólásokat, közmondásokat értelmeztünk a pénzzel, takarékossággal kapcsolatban. Az osztály létszámát feleztük Elek Rózsa tanárnővel. Az ő segítségével pármunkában dolgoztak a gyerekek az alsó folyosón az 5-ös terem előtt 10-en. A többiekkel én foglalkoztam az iskola előtti térköves részen, a Pesti srác szobornál, ahová levittünk két kerékpárt és felelevenítettük a KRESZ táblák ismeretével kapcsolatos tudnivalókat a gyakorlat során.
Sólyáné Sárközi Ágnes
A Pénz7-en a technika órák keretén belül a 3. osztály tanulói a Gazdálkodj okosan! témakörrel foglalkoztak. Megvitatták, mik azok a lehetőségek, ahol megfontoltan, átgondoltan kell dönteni. A pénz mellett az idő és az anyaggal való takarékossággal is foglalkoztunk. Megbeszéltük, hogy miért fontos a megtervezett időbeosztás, milyen számlák fordulnak elő egy családi háztartásban. Mit vásárolunk a boltban, hogyan tudjuk azt jól hasznosítani. Melyek azok a dolgok, amelyekre nincs feltétlen szükségünk, hogyan tudunk takarékoskodni, ezáltal pénzt spórolni a vágyainkra. A 4. osztályos tanulók a pénzügyi fogalmakkal ismerkedtek, interaktív feladatok segítségével dolgoztak. Pénzzel kapcsolatos fogalmakat vitattunk meg: ATM, bankkártya leolvasó, bankkártya, készpénz, bankszámla, értékpapír, stb. A tudatos vásárlás fontosságát is megvitattuk. A hazai és külföldi vásárlasok előnyeit és hátrányait listáztuk, mire érdemes odafigyelni egy vásárlási folyamat során.
Kádár-Németh Melinda
A témahét alkalmával a felsős évfolyamokban természettudomány, biológia és technika órákon kisfilmeket tekintettünk meg a családi költségvetésről, az ökolábnyomról, a tudatos vásárlásról. Ezután beszélgettünk a gazdaságos és egészségtudatos élelmiszer-beszerzésről, a takarékosságról, majd pár- vagy csoportmunkában tesztet oldottunk meg az elhangzott ismeretanyagok segítségével. Háztartástan szakkörön keresztrejtvényeket fejtettek meg pármunkában a gyerekek, majd szituációs játékokat játszottunk. A család és a piac helyszíneire képzelték oda magukat a játékosok, miközben a gazdaságosság és fenntarthatóság figyelembevételével árulták, illetve vásárolták portékáikat, mérlegelték bevételeiket, kiadásaikat.
Kissné Tóth Andrea

Pénz7en a 7. osztállyal az Európai Unió költségvetését tárgyaltuk részletesebben illeszkedve a tananyagunkhoz. Kitértünk a költségvetés forrásaira és felhasználási területeire. 8. osztályban a világgazdaság pénzügyi háttérintézményeivel ismerkedtünk meg kapcsolódva a Távol-Kelet országainak átalakuló szerepéhez.
Szilágyi Gergely
Az 5. osztállyal matematika órán költségvetést készítettünk. A gyerekekkel valós szituációnak megfelelően elkészítettük egy 6 m x 3 méteres terasz burkolásának költségvetéstervezetét. Kiszámoltuk az anyagszükségletet, amelynél figyelembe vettük a termékek csomagolását, a szükséges mennyiséget és költséget ennek alapján számítottuk ki. Majd a munkavégzés díját is hozzáadtuk. Megbeszéltük hogyan lehet esetleg a költségeket csökkenteni és azt is, hogy érdemes-e. A gyerekek élvezték a feladatot, aktívan bekapcsolódtak a munkába.
Sándor Mónika
